Wieluńskie forum - Wieluń - Gmina Wieluń
Strony: 1
Gość
W sobotę 17 września 2011 r., po raz drugi wyruszy pociąg nadzwyczajny linii kolejowej 181, łączącej węzeł kolejowy w Herbach Nowych (powiat lubliniecki w województwie śląskim) z Oleśnicą przez Wieluń i Kępno.
Tym razem pojedziemy z Wrocławia przez Oleśnicę, Syców, Kępno do Wielunia i z powrotem.
W przedsięwzięcie o tak szerokim zasięgu, zainicjowane przez Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu, włączyły się powiaty: oleśnicki, kępiński, wieruszowski i wieluński, a celem przewodnim jest rewitalizacja odcinka i przywrócenie publicznej komunikacji kolejowej na trasie Wrocław – Wieluń Dąbrowa.
Przypomnijmy. W 2002 r. zawieszony został ruch pasażerski na odcinku Kępno – Oleśnica i do dziś linia ta jest nieczynna. Na odcinku Kępno –Wieluń Dąbrowa ruch pasażerski zawieszony został w grudniu 2006 r. przywrócony w czerwcu 2007 r. Na odcinku Herby Nowe – Wieluń Dąbrowa ruchu pasażerskiego nie zawieszono nigdy.
Organizatorzy w ten sposób pragną zwrócić uwagę na potrzebę wznowienia stałych przejazdów, jako olbrzymiej szansy rozwojowej regionu dolnośląskiego, wielkopolskiego i łódzkiego. Otwarcie linii 181 byłoby znakomitą alternatywą dla przeciążonej od dawna krajowej ósemki, zapewniłoby szybszy i bezpieczniejszy środek transportu dla mieszkańców okolicznych miejscowości, ułatwiło dostęp do wrocławskich ośrodków akademickich oraz rynku pracy. Nieocenione byłoby również w związku ze zbliżającymi się rozgrywkami Euro 2012.
Pociąg, który wyruszy 17 września składał się będzie z lokomotywy spalinowej i wagonów osobowych - 2 wagony osobowe konstrukcji współczesnej na 160 miejsc siedzących, 3 wagony osobowe historyczne na 130 miejsc siedzących (razem 290 miejsc). W skład wejdą także wagony towarowe, a w nich przewidziano wystawy okolicznościowe.
Kilka zdjęć odtworzonego szlaku kolejowego w załączniku.
Skład: Class 66 + salonka + 5x111A+3xBi+6 zabytkowych wagonów towarowych KSK
Pociąg ten kursuje według rozkładu jazdy:
Wrocław Mikołajów o 8:01
Wrocław Nadodrze p 8:08 o 8:10
Długołęka p 8:29 o 8:32
Oleśnica p 9:00 o 9:25
Poniatowice p 10:01 o 10:03
Syców p 10:49 o 11:04
Perzów p 11:26 o 11:31
Bralin p 11:52 o 11:54
Kępno p 12:40 o 12:50
Wieruszów Miasto p 13:07 o 13:22
Czastary p 13:38 o 13:40
Wieluń Dąbrowa p 14:00 o 15:00
----------------------------------------------------
Czastary p 15:20 o 15:22
Wieruszów Miasto p 15:38 o 15:40
Kępno p 15:57 o 16:02
Bralin p 16:26 o 16:28
Perzów p 16:49 o 16:51
Syców p 17:13 o 17:15
Poniatowice p 18:01 o 18:03
Oleśnica p 18:39 o 19:00
Długołęka p 19:21 o 19:23
Wrocław Nadodrze p 19:41 o 19:43
Wrocław Mikołajów p 19:52
(Start i powrót - stacja Wrocław Mikołajów przez wzgląd na remont Dworca Głównego we Wrocławiu.)
Organizatorzy serdecznie zapraszają wszystkich zainteresowanych przywróceniem połączenia Wieluń Dąbrowa - Wrocław.
Gość
Przejazd będzie konkurencyjny czasowo jeśli połączenie powstanie. Prędkość szlakowa wynosi 80km/h. Myślę że realny czas przejazdu np szynobusów na tej trasie będzie ok 2h20min.
Wydłużony czas przejazdu dnia 17-go września związany jest wg mojej wiedzy z chęcią przyciągnięcia jak największej grupy osób zainteresowanie tematem. Dodatkowo przejazd pociągu traktowany jest jako historyczny o zabytkowym składzie, połączony z imprezami okolicznościowymi.
Gość
lukasss napisał:
Przejazd będzie konkurencyjny czasowo jeśli połączenie powstanie. Prędkość szlakowa wynosi 80km/h. Myślę że realny czas przejazdu np szynobusów na tej trasie będzie ok 2h20min.
Wydłużony czas przejazdu dnia 17-go września związany jest wg mojej wiedzy z chęcią przyciągnięcia jak największej grupy osób zainteresowanie tematem. Dodatkowo przejazd pociągu traktowany jest jako historyczny o zabytkowym składzie, połączony z imprezami okolicznościowymi.
...Czy ten pociąg to pociąg do Sejmowych ław
Kto jest "sprawcą" inaczej:),który z kandydatów?
Strony: 1